Attester

Folketinget besluttede i 2018 at de anerkendte trossamfund, hvortil Metodistkirken har hørt siden 1865, ikke mere skal føre kirkebøger og kunne udstede officielle attester. Kirkeministeriet har per 1. januar 2023 effektueret denne beslutning, hvilket har de umiddelbare konsekvenser, at vi ikke længere må indføre kirkelige handlinger i kirkebøgerne, og at vi ikke kan udstede dåbs- og vielsesattester.

Metodisterne der har brug for nye attester skal derfor henvende sig enten til deres bopælssogn eller benytte borger.dk.

Jerusalemskirken vil fremover føre et eget register over kirkelige handlinger og kunne udstede et bevis på dåb, konfirmation, velsignelse af et ægteskab og jordfæstelse til kirkeligt brug. Dette kan f.eks. være brugbart, hvis et barn døbt i Jerusalemskirken skal konfirmeret i et andet kirkesamfund.

Udgivet